Minggu, 16 September 2012

Andai kau ingin bersahabat

 Perhatian Buat Pembaca www.puisi.abajadun.com
  1. 1. Puisi dan artikel www.puisi.abajadun.com di ambil dari berbagai sumber yang ada di internet, majalah, buku dll .
  2. 2. Puisi.abajadun.com tidak berniat membajak atau mencuri hak cipta orang lain, puisi.abajadun.com semata mata hanya mendocumentasikan untuk kemudian di bagikan pada teman teman sebagai penambah pengetahuan dan wawasan.
  3. 3. Jika ada yang tidak menginginkan catatan puisi atau ertikelnya di muat puisi.abajadun.com , maka segera laporkan kepada admin puisi.abajadun.com , kami tidak keberatan menghapus puisi atau artikel yang di maksud.
  4. 4. Jika ada yang ingin menyalin dan menyebarkan puisi atau artikel puis.abajadun.com , kami persilahkan dengan syarat mencantumkan sumber asli puis atau artikel terkait .
  5. 5. Jika ada manfaat dari puisi dan artikel www.puisi.abajadun.com kami ucapkan terimakasih, jika ada yang kurang berkenan kami mohon maaf.
  6.  Terakhir atas perhatianya kami ucapkan terimakasih dan selamat membaca.
- Apabila kita ingin berteman, janganlah kerana kelebihannya, kerana mungkin satu kelemahan, kau mungkin akan menjauhinya.

Andai kau ingin berteman, janganlah kerana kebaikannya keranaa mungkin dengan satu
keburukan, kau akan membencinya.

Andai kau ingin sahabat yang satu janganlah kerana ilmunya, kerana apabila dia buntu kau mungkin akan memfitnahnya.

Andai kau ingin seorang kawan janganlah kerana sifat cerianya kerana andai dia tak pandai menceriakan, kau mungkin akan menyalahinya.

Andai kau ingin bersahabat...terimalah dia seadanya, kerana dia seorg sahabat yang hanya manusia biasa.Jangan diharapkan semuanya sempurna kerana kau juga tidak sempurna. Tiada yang biasa-biasa menjadi satu sempurna tapi bersahabatlah kerana Allah Fillah...

Description: Andai kau ingin bersahabat, Rating: 4.5, Reviewer: Majalah Bisnis, ItemReviewed: Andai kau ingin bersahabat